Brugt rolex ur rolex guld ur


Tråd-metoder
Brugt rolex ur
#1
Hej!
Jeg står og skal til at købe mit første dyre ur, og valget er faldet på et Rolex. Dog brugt ur, enten GMT eller Sub med dato (gerne Guld/Sølv, dog ikke et krav)

Jeg har søgt i rigtig lang tid og har hele tiden gået med tanken om, at jeg vil have boks+certifikat med. Det er dog begrænset hvor mange urer i prislejet 35000 +/- som har dette med.
Derfor, hvor vigtigt er dette og hvis jeg købte et uden, ville jeg kunne sælge det videre til en ok pris senere hen, uden for meget tab?
Er der nogen af jer der ved, hvad det vil koste at få tjekket op på om uret er 100% ægte hos en autoriseret rolex forhandler? Jeg har kigget meget på DBA og ville helt klart foretrække at få tjekket uret inden handlen afsluttes.

Håber meget på svar

Mvh Andreas
Find
Svar
#2
Der er mange ting at tage med i sin beslutning, når man skal handle et dyrt ur. Som så meget andet, man bruger penge på.
Hvis jeg var dig, ville jeg spare nogle flere penge sammen og så købe dit et ur med certifikat. Du får meget lettere ved at sælge det igen, hvis du f.eks sælger det igennem dba.dk
Klarlund vil ikke bare tage dit ur ind, kikke på det og sige god. De skiller det ad og charger 1000,-
Så vil alle andre her på sitet nok råde dig til at tage det til en anden ur-smed og han kan kikke det igennem for det halve. Det er dit valg.

De penge du sparer, ved ikke at få certifikat med, de er nok ikke tjent ind igen.
Det skal dog siges, at jeg læser dit indlæg. Som at du vil købe og sælge igen, inden for overskuelig fremtid 1-4år.
Lidt spændene ure til salg.
Instagram: https://instagram.com/hourhands/
Find
Svar
#3
Der er mange meninger om hvor stor en rolle et komplet sæt spiller og der er absolut ingen tvivl om at det spiller en rolle. Der er to faktorer, prisen og hvor nemt det er at afsætte. Komplette sæt er som regel nemmere/hurtigere at sælge, men prisen er også højere. MIN personlige mening er at på almindelige stangvare ure betyder det ikke så meget, så længe prisen afspejler det ved indkøb. Snakker vi specielle samlerure, er det noget andet og her vil jeg foretrække komplette sæt, men et ganske almindeligt Rolex har jeg ingen problemer med at købe uden tilbehør - overhovedet. Men som nævnt skal prisen selvfølgelig afspejle det, så det "går lige op" ved evt. videresalg.

Mht. verificering af et ur, så er der masser af muligheder og det kommer an på hvor du bor i landet? Som Daniel skriver så laver Klarlund i København en fin rapport, men tager også 1000 kr. for det, hvor de fleste andre er noget billigere. F.eks. kørte Ravnkilde (også i København) på et tidspunkt med en pris på 300 kr. for en verificering, men om den pris stadig holder ved jeg ikke. Er du i Jylland er det som regel Halse i Horsens der bliver anbefalet og med god grund Icon_e_biggrin1

En anden mulighed som fortjener at blive nævnt er vores gode brugthandlere her i DK, som plejer at være til at handle med.

TimeToWatch.dk
Chrono.dk
Dreamwatch.dk
CT-Watches.dk
Finetime.dk
Unique-watches.dk/

Held og lykke med jagten Icon_Up
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
Find
Svar
#4
Hej igen

Jeg kommer fra Aalborg og kigger efter urer som helst ligger i Jylland men evt også Fyn.
Uret skal ikke sælges indenfor 1-4 år, nødvendigvis. Hvis jeg er tilfreds med uret vil jeg ikke have problem med at gå med det længere.

Nu har jeg fundet et GMT på dba i G/S uden papirer men med boks til 34.000, og eftersom jeg helst vil have et G/S og jeg har haft svært ved at finde nogen af dem til plus minus 35.000 så er jeg meget fristet til at finde ud af noget her, men ville lige høre nogle kyndige om hvad deres mening var, da jeg selv er ret grøn på området :)

Jeg har skam også kigget på de hjemmesider du nævner KimT, men her er der sjældent urer med certifikat til min prisklasse og endnu mere sjældent ure i guld/sølv, desværre.

Hvad siger i til en pris på 34.000 til GMT G/S fra 1990 som, ifølge ejeren, er i stand 2 fra 1-10 hvor 1 er det bedste, og uden papirer :)
Og ved i om der er en butik i Aalborg der kan fikse en vertificering? Har været inde hos Klitgaard et par gange, men har aldrig fået hørt om de kan lave den slags.

Tak for svar

Mvh Andreas
Find
Svar
#5
Hej igen,

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med sælgeren af GMT Master uret her til aften og det viser sig han skal fra Sønderjylland til Aalborg imorgen, så ville lige opdatere her og håbe på et svar imorgen tidlig :)

Prisen på 34.000, er det fair? Har tænkt mig at høre om det kan gøres billigere da der kun er boks med og handlen skal derefter foregå ved Klitgaard som godt kan verificere uret.

Mvh Andreas
Find
Svar
#6
(04-08-2015, 11:44 PM)wibber Skrev: Hej igen,

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med sælgeren af GMT Master uret her til aften og det viser sig han skal fra Sønderjylland til Aalborg imorgen, så ville lige opdatere her og håbe på et svar imorgen tidlig :)

Prisen på 34.000, er det fair? Har tænkt mig at høre om det kan gøres billigere da der kun er boks med og handlen skal derefter foregå ved Klitgaard som godt kan verificere uret.

Mvh Andreas

Der er ingen billeder af boks i annoncen så du skal sørge for, at boksen passer sammen med uret.
Du kan evt. google dig til nogle "complete set" detaljer om hvordan boksen skal se ud og hvilket nummer bør den have.
Spørg også efter servicehistorik af uret og du vil sikkert få et bud fra Klitgaard om hvordan standen på værket er.
Tag evt. billeder af værket og indre side af bagkassen når/hvis uret bliver åben, samt serienummer og ref. nummer på kassen hvis lænken bliver taget af, så du har det til et senere tidspunkt.
Der er pæn stræk i lænken men sådan er det med Jubilee lænker. Du kan evt. tjekke om lænket er aldersmæssigt fra samme periode eller senere.
Få sandelig skrevet et eller andet slags for slutseddel, hvor i det mindste sælgrens og uret data fremgår.
Mht. prisen kan jeg ikke hjælpe dig meget da jeg har ikke ret meget erfaring med nyere Rolex ure men sammenlig evt. med chrono24.
Og en lille ting til, G/S står for guld/stål (gold/steel) eller guld på stål og ikke guld/sølv Icon_party
https://instagram.com/dwndler
Find
Svar
#7
(05-08-2015, 09:10 AM)dwndler Skrev:
(04-08-2015, 11:44 PM)wibber Skrev: Hej igen,

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med sælgeren af GMT Master uret her til aften og det viser sig han skal fra Sønderjylland til Aalborg imorgen, så ville lige opdatere her og håbe på et svar imorgen tidlig :)

Prisen på 34.000, er det fair? Har tænkt mig at høre om det kan gøres billigere da der kun er boks med og handlen skal derefter foregå ved Klitgaard som godt kan verificere uret.

Mvh Andreas

Der er ingen billeder af boks i annoncen så du skal sørge for, at boksen passer sammen med uret.
Du kan evt. google dig til nogle "complete set" detaljer om hvordan boksen skal se ud og hvilket nummer bør den have.
Spørg også efter servicehistorik af uret og du vil sikkert få et bud fra Klitgaard om hvordan standen på værket er.
Tag evt. billeder af værket og indre side af bagkassen når/hvis uret bliver åben, samt serienummer og ref. nummer på kassen hvis lænken bliver taget af, så du har det til et senere tidspunkt.
Der er pæn stræk i lænken men sådan er det med Jubilee lænker. Du kan evt. tjekke om lænket er aldersmæssigt fra samme periode eller senere.
Få sandelig skrevet et eller andet slags for slutseddel, hvor i det mindste sælgrens og uret data fremgår.
Mht. prisen kan jeg ikke hjælpe dig meget da jeg har ikke ret meget erfaring med nyere Rolex ure men sammenlig evt. med chrono24.
Og en lille ting til, G/S står for guld/stål (gold/steel) eller guld på stål og ikke guld/sølv Icon_party

Mange tak, det vil jeg sige til dem når det er.
Vi skal mødes her kl 11 og så må vi se om det lever op til forventningerne.
Fik presset prisen ned, så jeg er tilfreds hvis det spiller.
Find
Svar
#8
Hej Wibber & velkommen til!

Jeg ved meget lidt/INTET om ældre (eller nye) Rolex - da jeg kun har Omega/Seiko, MEN
du virker til at du har lagt dig meget fast på et helt bestemt ur UDEN at have set uret eller prøvet det på armen?
Jeg vil anbefale dig at bruge tid på at prøve de forskellige ure og sætte dig ind i detaljerne (det har du også gjort) - og så synes jeg måske at du har lidt vel rigelig fokus på prisen - på disse ure (ligesom med så meget andet) får man hvad man betaler for, så hvis du finder drømmeuret lidt billigere, så er der nok en "hage" ved de rolex-submariner-scritta-rossa-prezzo-rid-33868.html. lascaine rolext (langt siden service, løs lænke mm.) Hvis du vil have et flot, ikke mishandlet ur med boks og papirer, ja så koster det desværre Icon_smil
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Find
Svar
#9
Hej og mange tak!

Jeg ville skam ikke købe det med mindre jeg havde prøvet det på. Jeg har prøvet flere GMT/Sub og synes de er rigtig fede og har derfor besluttet mig for at det skal være en af disse.
Jeg har ledt igennem mange måneder nu, nogle perioder mere end andre, og har haft svært ved at finde hvad jeg søgte da jeg ville foretrække G/S, men dem er der ikke mange af på markedet.

Jeg er såment ikke fast på prisen, men forsøger selvfølgelig at få bedste mulige aftale. Mit budget lyder på 35k men er villig til at gå højere hvis det rette ur byder sig.

Har lige mødtes med personen her, og det viste sig at remmen var meget løs! Mere end jeg ville have, selvom jeg havde fået ham ned på 31,5k. Men han havde ikke "tid" til at få det verificeret og spurgte flere gange om vi ikke bare kunne gå ind og få dem til lige at se på det hurtigt og så sige go :)
Det var selvfølgelig ikke nok for mig, så nu er jeg på jagt igen!
Find
Svar
#10
Man kunne også se på billedet i annoncen, at der er en del stræk i lænken og det er typisk for Jubilee lænker.
Det tager ikke mere end 5 minutter for urmageren at få åbnet uret og se om alt er som det skal være.
Teoretisk vil enhver der har et værktøj til at åbne oyster kassen samt ved hvordan et ægte Rolex værk bør se ud, kunne se om uret er original eller ej.
Man skal også afmontere lænken for at se ref. og serienumre der ligger mellem hornene. Om der blev brugt nogle "after market" eller "generic" dele i værket vil dog kræve en urmager med lidt speciale.
HOV. På skiven i annoncen står der GMT MASTER og ikke GMT MASTER II.
Mig bekendt, hvis uret er fra 1990 bør det være ref. 16700/10 og dermed GMT Master II.
Der findes også ref. 16753 men de er yderst sjældne hvis overhoved fra 1990.
Kan være jeg tager fejl.
https://instagram.com/dwndler
Find
Svar